روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار

روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار بپردازیم. استرس یکی از دلهره آورترین موانع برای ادامه مطلب نوشته روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی جیران. پدیدار شد.

روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار

روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار بپردازیم.

استرس یکی از دلهره آورترین موانع برای مشارکت کارکنان در محیط کار مدرن است.

مطالعات در ایالات متحده آمریکا تخمین می‌زنند که استرس سالانه حدود 300 میلیارد دلار برای مشاغل آمریکایی هزینه دارد و محل کار به عنوان منبع شماره یک استرس برای کارگران آمریکایی شناخته شده است.

8 دلیل رایج برای استرس کارکنان وجود دارد.

حجم کاری، نبود امنیت شغلی و مشکلات پرسنلی بر سر کارمندان جمع شده و آنها را تحت الشعاع قرار می دهد و سطح رضایت آنها را پایین می آورد. در واقع، پیامدهای منفی ناشی از استرس به قدری قوی است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک اپیدمی جهانی اعلام شده است.

در حالی که بسیاری سعی کرده‌اند فهرست‌های جامعی از تاکتیک‌های کاهش استرس بسازند، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد.

در محل کار، تناسب کارمند و محیط باید تمرکز اصلی باشد. اگر این مسابقه خوب باشد، کارمند احتمالاً آرام خواهد بود. تناسب ضعیف تنش و استرس را افزایش می دهد.

ما به عنوان مدیران و شرکت ها باید کارکنان خود و محیط هایی را که برای آنها ایجاد می کنیم بررسی کنیم. ما باید مطمئن شویم که دفتر کار ما برای کارمندان استرس زا نیست.

ما چند ایده کلی داریم که می توان از آنها برای کاهش استرس در محل کار استفاده کرد، اما مطمئن شوید که آنها را متناسب با نیروی کار خود تنظیم کرده اید. این ایده ها را عملی کنید و به یاد داشته باشید، بهترین استراتژی ها با مثال رهبری شروع می شوند.

1. سلامتی در محل کار را اولویت دهید.

ورزش و زندگی سالم دو تا از بهترین سلاح های شما در برابر استرس محیط کار هستند. ورزش ذهن کارمندان را از استرس شغلی خود دور می کند تا بر روی کار مورد نظر تمرکز کنند. همچنین با افزایش تولید اندورفین، انتقال دهنده های عصبی احساس خوب مغز، خلق و خوی را بهبود می بخشد. یکی از مشکلات سلامتی کارمندان گوژپشتی کارمندان می باشد.

  • کارکنان را تشویق کنید که در زمان استراحت ناهار پیاده روی کنند
  • عضویت کارمندان در باشگاه با هزینه شرکت
  • استخدام یک مربی یوگا برای کارکنان
  • برای کسانی که ردیاب های تناسب اندام دارند مسابقه گامی را در بین تیم ها برگزار کنید
  • میان وعده های سالم را در دفتر کار ارائه دهید

کارمندان وقتی فکر می کنند که شما به دنبال سلامتی آنها هستید احساس ارزشمندی می کنند! کارهای بسیار ساده ای برای انجام دادن وجود دارند مانند نگهداری میوه های تازه یا ماست در یخچال.

2. فضای شرکت را بازسازی کنید.

استرس زیادی از محیط می آید. در مورد هر جنبه ای از فضای اداری خود و کارهایی که برای سلامتی تیم خود انجام می دهد (یا نمی کند) فکر کنید. چیزهای ساده ای مانند کیفیت قهوه یا ارتفاع دیوارهای اتاقک می تواند بر تعامل کارکنان تأثیر بگذارد.

دفتر را با یک طرح رنگی شاد، گیاهان اضافی یا ظروف نقره جدید به روز کنید. اگر فضای کافی دارید، به اضافه کردن یک میز پینگ پنگ یا فوتبالدستی فکر کنید تا به کارکنان اجازه دهید برای چند دقیقه ذهن خود را از استرس دور کنند. هر تغییری که باعث افزایش لذت کارکنان شود، باعث می شود که آنها کمتر احساس استرس کنند.

3. امکان ساعات کاری انعطاف پذیر و کار از راه دور را فراهم کنید.

شما کارمندان خود را به این دلیل استخدام کردید که به توانایی آنها در انجام کارشان به خوبی و به موقع اطمینان دارید بنابراین اجازه دهید آن ها آن را ثابت کنند. دفتر شما نباید مانند یک سلول باشد، بلکه باید مکانی باشد که انجام یک کار را تسهیل می کند. به کارمندان خود اجازه دهید بدانند که کار آنها با کیفیت و به موقع بودن کارشان مشخص می شود، نه زمانی که ساعت را همیشه نگاه می کنند.

به کارمندان خود اجازه دهید از راه دور کار کنند و برای زمان شروع و پایان انعطاف پذیری داشته باشید. این آزادی برای روحیه اداری عالی است و این خط مشی به کارمندان نشان می دهد که به اندازه کافی به آنها اعتماد دارید تا از کودک نگهداری نکنید.

4. فعالیت های اجتماعی را تشویق کنید.

کارمندان زمان زیادی را با هم می گذرانند و هر چه راحت تر باشند، استرس کمتری خواهند داشت. همانطور که همکاران با یکدیگر آشنا می شوند، انتظارات و موانع ارتباطی از بین می روند و چرخ ها را برای تعاملات آتی آسان تر می کنند.

5. زمان آرامی ایجاد کنید.

استرس را نمی توان به طور کامل از بین برد، اما می توانید در زمان رسیدن به کاهش آن کمک کنید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما مکانی دارند که بتوانند در آن استراحت کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از کارکنان بی‌تفاوت و متخاصم، فرصت‌هایی را برای استراحت‌های کاهش استرس، مانند چرت زدن، ماساژ یا استراحت ضروری ترجیح می‌دهند. یک اتاق کوچک، یک فضای استراحت در انتهای سالن و حتی یک نیمکت در فضای باز می تواند مکان های مناسبی برای پناه بردن از هرج و مرج روزانه باشد. به تعطیلات طولانی تر و به سبک خلوت فکر کنید، که می تواند به همان هدف عمل کند.

اگر سازمان شما توانایی انجام این کار را دارد، تعطیل کردن پنج شنبه ها می تواند از فشار قرار گرفتن بار کاری سنگین جلوگیری می‌کند.

6. مشاوره در محل کار یا از راه دور ارائه دهید.

یکی از روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار به کارگیری مشاوران زبده می باشد. بسیاری از شرکت ها نیز شروع به ارائه مشاوره به عنوان راهی برای کمک به کارکنان برای مقابله با استرس کرده اند. در یک مطالعه اخیر، تقریبا نیمی از کارگران احساس کردند که برای یادگیری نحوه مدیریت استرس های شغلی خود به کمک نیاز دارند. این استراتژی در داخل یا خارج از دفتر، در محیط‌های گروهی یا فردی می‌تواند به کارکنان کمک کند تا برای استرس‌هایی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد آماده شوند.

7. کارکنان خود را بشناسید.

كاركنان دوست دارند كه به خاطر كاری كه به خوبی انجام شده است مورد ستايش قرار بگيرند و تشخيص موفقيت آنها منجر به افزايش جدی در تعامل مي شود. هر کارمندی شخصیت متفاوتی دارد، بنابراین هنگام بررسی نحوه و زمان تشخیص، مراقب باشید. برخی از کارمندان از تماس تلفنی در طول یک جلسه یا ستایش در یک ایمیل در سراسر شرکت قدردانی می کنند، در حالی که افراد محتاط تر ممکن است کارتی را روی میز خود یا تشکر حضوری را ترجیح دهند.

با این وجود، کارمندان شما از اینکه از موفقیت آنها آگاه هستید و می خواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، قدردانی می کنند. این باعث می شود آنها شادتر و راحت تر شوند و به نوبه خود سطح استرس را کاهش دهند.

 

نوشته روشهای ساده برای کاهش استرس در محل کار اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی جیران. پدیدار شد.